Aghay Package 766 روز پیش
بازدید 213 بدون دیدگاه

پکیج شوفاژ دیواری چگونه کار می کند؟

در زمان قدیم برای استحمام و یا گرم کردن آب مورد نیاز ، از آبگرم کن های زمینی استفاده می شد که علاوه بر این که حجم و فضای زیادی را اشغال می کردند ، بسیار خطرناک بودند. امروزه به جای آبگرم کن های قدیمی از آبگرم کن های دیواری استفاده می شود که اصطلاحا به این نوع از تکنولوژی ، پکیج نیز می گویند.

پکیج ها ، نوعی آبگرم کن گازی هستند که آب گرمشان هرگز تمام نمی شود و همچنین بسیار بهینه تر از آبگرم کن های قدیمی در مصرف انرژی می باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به عملکرد پکیج دیواری و همچنین اینکه پکیج شوفاژ دیواری چگونه کار می کند ، بپردازیم. با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد پکیج شوفاژ دیواری

بهتر است پیش از این که اقدام به مصرف از وسیله و تکنولوژی ای که تازه خریداری نموده اید ، نکاتی درباره نحوه استفاده و همچنین طریقه عملکرد آن بدانید. شوفاژ دیواری نیز از این قائده مستثنی نیست و بهتر است نکاتی درباره اینکه پکیج شوفاژ دیواری چگونه کار می کند بدانید.

زمانی که شما شیر آب گرم را باز می کنید ، سنسوری درون دستگاه وجود دارد که قادر است ، جریان آب را به درستی و دقت تشخیص بدهد. پس از این که سنسور عمل کرد ، مشعل پکیچ توسط جرقه ای روشن می شود و آب به وسیله مبدل حرارتی ، گرم خواهد شد.

ممکن است پکیچ شما از آن دسته از پکیچ هایی باشد که دارای مبدل حرارتی دومی هستند و با استفاده از گرمای گاز خروجی آب ورودی را کمی گرم می ‌کنند و یک ترموستات میزان گازی که به مشعل می ‌رود را کنترل می‌ کند تا دمای از پیش تعیین شده حفظ شود.

سیستم کنترل پکیج دیواری چگونه عمل می کند؟

تمامی آبگرم کن هایی که مخزن ندارند ( پکیج محسوب می شوند ) دارای یک واحد کنترل الکتریکی به نام ECU می باشند که این واحد کنترل ، وظیفه دارد که تمامی کارکردهای مربوط به آبگرم کن که شامل کنترل دما، جرقه، جریان گاز و مدولاسیون می باشد را تحت نظر داشته باشد.

از دیگر مسئولیت های این واحد ، تامین ایمنی دستگاه شما می باشد و با یک سنسور آتش و قطع کن خودکار گاز در زمان وقوع حادثه ، به سرعت وارد عمل می شود.

شروع کار پکیج شوفاژ دیواری چگونه است؟

در ادامه مطالب پیشین و تکمیل اطلاعات خود ار پکیج های دیواری بهتر است نکات مهمی را درباره این که پکیج شوفاژ دیواری چگونه کار می کند ، بدانید. پس با ما همراه باشید.

زمانی که شیر آب در هر نقطه از خانه باز شود ، سنسور جریان آبی که به ECU متصل می باشد به سرعت جریان آب را تشخیص می دهد و اگر شما نیاز به آب گرم داشته باشید ، آن را تامین می کند.

برخی از سنسور هایی که جدیدا طراحی شده اند ، قابلیت تشخیص حداقلی ترین جریان نیز هستند. برخی از این سنسور ها دارای فن احتراق نیز می باشند که در زمان بروز مشکل ، هوا را به داخل می کشند . همزمان با این موضوع ، ECU جریان گاز را باز و جرقه‌ زن را روشن می‌ کند و در همین حین نیز تا زمانی که سنسور شعله قادر به تشخیص آتش شود ، جرقه زن جرقه خواهد زد.

نکته : ممکن است گاهی مشعل برای چند ثانیه روشن نشود ، بهتر است بدانید که در این زمان ECU وظیفه دارد که جهت جلوگیری از انباشته شدن گاز درون منزل ، جریان گاز را قطع کند.

پروسه گرم کردن آب توسط پکیج ها چگونه انجام می پذیرد؟

مشعل گاز  وظیفه دارد که در زمان عبور آب از مبدل حرارتی ، آن را گرم کند. بهتر است بدانید که آب معمولا ، بیشترین گرمای دریافتی خود را از دیواره های مبدل که به صورت یک مسیر مارپیچ داخل پکیچ تعبیه شده اند ، دریافت می کند.

برخی از  مدل‌ های پکیچ دیواری دارای یک مبدل حرارتی دومی هستند که برای اینکه آب را از پیش گرم از گرمای ناشی از گازهای خروجی مشعل استفاده می ‌کنند. این نوع از آبگرم‌ کن ‌ها دارای جریان پیوسته ای هستند که به عنوان یک مدل پکیج شناخته می‌ شوند. مزیت این مدل از پکیج دیواری این است که از بهره ‌وری انرژی بالایی برخوردار هستند، البته این مدل از پکیج دیواری نسبت به سایر مدل ها دارای قیمت بالاتری می باشند.

در پکیج شوفاژ دیواری کنترل دما چگونه صورت می گیرد؟

اغلب پکیج‌ هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند ، دارای حداکثر دمای از پیش تنظیم شده در کارخانه ها می باشند. البته بهتر است بدانید که این یک احتیاط ایمنی جهت جلوگیری از حوادث می باشد و دمای تنظیم شده ۵۰ درجه‌ ی سانتی‌ گراد جهت انواع مصارف خانگی  می باشد.

اغلب پیش می اید که جریان و دمای آبی که از وارد سنسور ها می شود ، متفاوت از هم باشد . در این صورتECU   پکیچ ، وظیفه دارد تا میزان گاز مشعل را با کم و زیاد کردن تنظیم و متعادل کند. متعادل کردن  میزان گاز و شدت شعله موجب می شود تا دمای آب در پکیج ، ثابت باقی بماند. البته این موضوع  بستگی به دمای آب ورودی و آب خروجی از مبدل دارد.

نکته : برخی از مدل ‌های پکیچ شوفاژ دیواری دارای کنترلر دمایی می باشند لذا این موضوع باعث می شود که کاربران بتوانند به صورت دستی این دمای از پیش تنظیم شده ی کارخانه ای را عوض کنند. این کنترلرها قابلیت این را دارند که یا روی خود پکیج نصب شوند و یا اینکه با استفاده از سیم ، در نقطه ای دورتر از پکیج که معمولا شامل آشپزخانه، اتاق یا حمام است ، به پکیج متصل شوند. حتی برخی از این تکنولوژی ها  به صورت بی ‌سیم در دسترس کاربران قرار می گیرند و دارای آپ ‌های مخصوصی می باشند  که امکان کنترل با گوشی‌ های هوشمند را می ‌دهد.

منبع تغذیه پکیج های شوفاژ دیواری چه چیزی می باشد؟

پکیچ شوفاژ دیواری برای این که جرقه بزند ، نیاز است که به برق خانه متصل باشد. به علاوه این که برخی از پکیج هایی که دارای توربین هستند ، می‌تواند از جریان آب ورودی برق تولید کرده و استفاده کند. بهتر است بدانید برای بعضی از پکیج ها نیز می توان از باتری استفاده کرد. از جمله مزایای پکیج‌ هایی که دارای توربین هستند و یا با باطری کار می کنند نسب به سایر مدل های پکیج دیواری ، این است که در مواقعی که برق قطع شود نیز می‌ توانند به کار خود ادامه دهند و  کاربران جهت تهیه آب گرم خود به مشکلی بر نخورند. از معایب پکیج های توربینی می توان به این مورد اشاره کرد که نسبت به سایر پکیج های شوفاژی دیواری ، بزرگ تر هستند و نیاز به فضای بیشتری دارند ، همچنین قیمت این نوع پکیچ نیز با توجه به قابلیت های آن ، بیشتر می باشد.

چکیده ای از چگونگی کار آبگرم‌ کن شوفاژی دیواری

  • زمانی که شیر آب باز شود آب سرد وارد آبگرم ‌کن خواهد شد.
  • جریان آب توسط سنسور تشخیص داده می شود و مشعل جهت گرم کردن آب به وسیله مبدل حرارتی ، روشن خواهد شد.
  • آب از یک مسیر مارپیچی عبور داخل مبدل حرارتی عبور می ‌کند تا بیشترین مقدار گرما را جذب کند.
  • یک واحد کنترل الکترونیکی گاز را تعدیل می‌ کند تا دمای آب ثابت بماند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *