Aghay Package 761 روز پیش
بازدید 330 بدون دیدگاه

مزایای شوفاژ دیواری

قبل از خرید پکیج بهتر است ابتدا با این سیستم گرمایشی آشنا شوید.در این مقاله قصد داریم شما را ابتدا با این سیستم گرمایشی و انواع آن و در نهایت انتخاب پکیج یا شوفاژ دیواری آشنا کنیم.

شوفاژ دیواری با توجه به متراژ مورد نظر و سایر پارامترها و موارد به شما کمک می کند تا در آشفته بازار امروز بهترین انتخاب را داشته باشید. گرمایش مطبوع، محل زندگی و آب گرم بهداشتی همواره یکی از نیازهای اساسی انسان و شاید یکی از مهم ترین دغدغه های اساسی آنها بوده است.

با پیشرفت علم و فناوری، انسان همواره سعی در رفع نیازهای اولیه خود که شامل گرمایش بهینه محل کار و محل سکونت و همچنین داشتن آب گرم مصرفی می باشد، داشته است. استفاده از کرسی های زغالی و بخاری‌های چوب سوز، نفتی و برقی ممکن است در برخی مکان‌ها همچنان رایج باشد، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی به‌ویژه در صنعت آب و برق و همچنین فراوانی گاز طبیعی و در دسترس بودن این موهبت الهی، فناوری در جهتی پیشرفت کرده است تا با کمک این انرژی پاک، آسایش و راحتی را برای هر چه بیشتر مردم به ارمغان بیاورد.

گرمایش با موتورخانه های مرکزی قبل از خطوط لوله گاز طبیعی نیز بسیار متداول بود و پس از تامین گاز طبیعی با اصلاح مشعل ها و سایر تجهیزات، موتورخانه های مرکزی با کمک سوخت گاز طبیعی آماده بهره برداری شدند. برخی ایرادات در سیستم گرمایش مرکزی باعث شد تا طراحان، سیستم را اصلاح کنند. پکیج یا شوفاژ دیواری حاصل این طراحی است.

پکیج یا شوفاژ دیواری چیست؟

پکیج یا شوفاژ دیواری وسیله ای است که به به عنوان جایگزین مناسبی برای سیستم موتورخانه مرکزی استفاده می شود.

حال چرا اسم پکیج برای این سیستم گرمایشی در نظر گرفته شده است؟

زیرا این دستگاه بر خلاف آبگرمکن ها علاوه بر تامین آب گرم، می تواند گرمایش محیط را فراهم کند یا بهتر است بگوییم به دلیل تامین هم آب گرم و هم گرمایش، به آن پکیج یا شوفاژ دیواری می گویند.

شوفاژ دیواری دارای اندازه و حجم کوچکی به اندازه آبگرمکن دیواری است که مزیت بزرگ این دستگاه محسوب می شود. پکیج بسیار مناسب برای گرمایش و تامین آب گرم منازل و آپارتمان ها می باشد.

این پکیج برای انواع سیستم های گرمایشی مانند سیستم گرمایشی کف، داکت اسپیلت، رادیاتورهای پره ای و پنل ها و… پکیج های نسل جدید سر و صدا زیادی ندارند، سیستم محافظت در برابر یخ زدگی، راندمان دمای بالا، سیستم عیب یابی الکترونیکی، فن و لوله کشی دو جداره برای تامین هوای قابل احتراق و خروج کامل کربن و همچنین قابلیت برنامه ریزی روزانه و هفتگی دارند.

مزایای پکیج یا شوفاژ دیواری

  • استقلال مصرف کننده
  • ذخیره انرژی
  • دسترسی آسان به پکیج یا شوفاژ دیواری
  • شخصی سازی شرایط عملیاتی تاسیسات
  • کاهش هزینه ها و هزینه انرژی
  • هزینه های تعمیر کاهش می یابد
  • بدون نیاز به عایق کاری
  • اشغال فضای کم
  • حفاظت از محیط زیست
  • آبگرم فوری و ماندگار را فراهم می کند
  • هوشمندی بسیار پکیج یا شوفاژ دیواری در توزیع انرژی
  • امنیت بیشتر
  • عملکرد آرام و بی صدا

کاربرد پکیج دیواری

پکیج دارای کاربردهای متنوعی از جمله گرما کردن محیط منزل و همچنین تامین آب گرم واحد مسکونی از جمله کاربردهای عمده می باشد. گرم کردن محیط خانه به گونه ای است که آب توسط پکیج گرم شده و به رادیاتور و شوفاژها منتقل می شود و گرمای رادیاتور و شوفاژ منجر به گرم شدن محیط خانه می شود.

یکی دیگر از کاربردهای شوفاژ دیواری تامین آب گرم محیط شما و وظیفه آبگرمکن را انجام می دهد. با خرید یک پکیج می توانید با یک تیر دو هدف بزنید و فضای کمتری را در خانه خود اشغال کنید.

پکیج جایگزینی مناسب

شوفاژ دیواری وسیله ای است که جایگزین موتورخانه مرکزی شوفاژ می شود. و آب گرم مورد نیاز برای تامین گرمایش محیط را از طریق رادیاتورها و دستگاه های تصفیه آب گرم برای مصارف روزمره مانند شستشو، حمام و … را تامین می کند.

این پکیج علاوه بر تامین گرمایش خانگی یا تجاری با رادیاتور و فن کویل یا گرمایش از کف، آب گرم بهداشتی را بلافاصله در اختیار مشتریان قرار می دهد. شایان ذکر است که ترکیب این دستگاه با داکت اسپیلت از طریق کویل آب گرم می تواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی، گرمایش دلپذیر و راحتی بیشتر برای مصرف کننده شود. پکیج ها فضای کمتری را اشغال می کنند و دارای کارایی بالاتری هستند.

استفاده از پکیج ها استقلال واحد را به همراه دارد و هر واحد باید از یک پکیج بهره مند شود. این نوع پکیج ها معمولا بر روی دیوار آشپزخانه و بالکن قرار می گیرند. برای ایمنی بهتر است از دودکش دو جداره استفاده کنید. به این ترتیب هوای لازم دستگاه از محیط بیرون تامین می شود و فضای داخلی خانه با کمبود اکسیژن مواجه نمی شود.

دو فاکتور مهم در انتخاب پکیج شوفاژ دیواری

  • مساحت و نوع کاربری ساختمان: برای انتخاب دمای مناسب برای تجهیزات
  • میزان آبگرم مصرفی: برای انتخاب پکیج با خروجی آبگرم مناسب با مصارف

تفاوت پکیج شوفاژ دیواری با آبگرمکن چیست؟

آبگرمکن ها فقط برای تامین آب گرم حمام کردن و شستشو طراحی شده اند و برای برای گرمایش از کف کاربرد ندارند. انواع شوفاژ دیواری و زمینی علاوه بر تامین آب گرم، آب گرم مورد نیاز را برای تامین سوخت شوفاژ تولید می کند.

این دستگاه ها در تامین آب گرم یک ساختمان بزرگ کارایی بهتری دارند. شوفاژ دیواری برای واحدهای متوسط، آپارتمان ها پاسخگو هستند و می توانند گرمای کافی برای شستشوی آب گرم و گرمایش شوفاژ را ایجاد کنند.

شرایط نصب شوفاژ دیواری چیست؟

  • باید یک متر از دیوار مقابل فاصله داشته باشد.
  • نزدیک وسایل گرمایشی و بالای اجاق گاز قرار نگیرد.
  • ارتفاع نصب روی دیوار از کف تا انتهای پکیج 1.20 سانتی متر می باشد.
  • حداقل فاصله تا دیوار یا کابینت مجاور 15 سانتی متر باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *