Search
Aghaye Package 115 روز پیش
بدون دیدگاه

تفاوت پکیج زمینی با دیگ موتور خانه که شما در مورد آن نمی دانستید.

 برای تامین انرژی حرارتی ویلا، ساختمان تجاری، مسکونی یا اداری ، پکیج زمینی بهتر است  یا دیگ موتورخانه؟ میزان گرمایش کدام  یک  مناسب پروژه ماست؟ گاهی شرایط پروژه بگونه ای است که ما را بین انتخاب دو آیتم پکیج دیواری یا دیگ موتورخانه دودل یا گمراه می کند. در این بین فقط یک راهنمایی تخصصی صحیح می تواند ما را از این سردرگمی خلاص کند. در این مبحث آقای پکیج به معرفی ویژگی‌ها و تفاوتهای این دو سیستم گرمایشی مرکزی خواهیم پرداخت.پس با ما همراه شوید.

 

تفاوت پکیج با دیگ موتورخانه :

برای پی بردن به تفاوت اساسی بین پکیج دیواری با دیگ موتورخانه ابتدا لازم است یک شناخت کلی از هردو داشته باشیم . در ادامه در مورد تفاوت بین این دو سیستم گرمایشی صحبت خواهیم داشت. در نهایت این شما هستید که تصمیم گیرنده نهایی جهت انتخاب یکی از این دو آیتم خواهید بود.

 

پکیج زمینی

همه کماکان با  پکیج دیواری آشنا هستیم و می دانیم که این سیستم، قابلیت پوشش دهی انرژی ساختمان های زیرسیصد متر را دارد. اما پکیج زمینی نسخه ارتقا یافته پکیج دیواری بوده و در اماکنی که نیاز به تولید گرمای بیشتری دارند، مقرون به صرفه تر عمل می کند. این سیستم حرارتی دارای تنوع و ظرفیت حرارتی بالایی بوده و با مصرف سوخت بسیار پایین راندمان بالایی  از گرما ارائه می دهد. پکیج های زمینی مخزن ذخیره آب دارند و به هنگام قطع آب یا نوسانات فشار، دمای  آب درون لوله ها را متعادل نگه می دارند. همچنین برای  ساختمان ها ، ویلاها و خانه های چند طبقه کاربردی‌تر هستند‌. پکیج های زمینی در انواع گاز سوز، برقی، دوگانه سوز و گازوئیل سوز در ظرفیت ها و اندازه های مختلف در دسترس عموم قرار گرفته اند.

 

دیگ موتورخانه

دیگ موتورخانه رایج ترین سیستم گرمایش مرکزی ساختمان است که با گرم نمودن آب رادیاتور و شوفاژ، انرژی گرمایشی فضا در سرمای سوزناک زمستان را تامین می کند. موتورخانه در ابعاد متفاوتی ساخته می شود که این تفاوت به کاربری ساختمان و همچنین سیستم تأسیسات ساختمان بستگی دارد. میزان تامین فشار این سیستم به اندازه‌ای است که در ظرفیت‌های بسیار بالا می تواند گرمایش تمام واحدهای یک مجتمع مسکونی دارای استخر ،سونا یا جکوزی را تامین نماید. از مزیتهای این سیستم عمر طولانی و همچنین ظرفیت بالای حرارتی آن برای ساختمان های تجاری، مسکونی، اداری، درمانی یا سالن های ورزشی است. این مجموعه معمولا در زیرزمین، پارکینگ و یا طبقات همکف با حجم بسیار زیادی از لوله ها و قطعات مختلف کار گذاشته می شود.

 

10 تفاوت اساسی بین پکیچ زمینی و دیگ موتورخانه که به شما در انتخاب نهایی کمک می کند:

1.      طریقه نصب و اجرا:

از تفاوتهای اساسی بین این دو سیستم طریقه نصب و اجرای آنها است. پکیج زمینی محصولی آماده جهت نصب است. در حالی که دیگ چدنی موتورخانه  نیاز به مونتاژ تخصصی و حرفه ای دارد چرا که تمام ملزومات با توجه به ظرفیت دیگ محاسبه و نصب می گردد.

2.      برآورد قیمت:

قیمت خرید پکیج زمینی بسیار ارزان تر از بهای احداث و راه اندازی دیگ موتورخانه است. بنابراین در ساختمان های کوچک تا زیر 10 واحد به نصب دیگ حرارتی جهتتامین انرژی فکر نکنید.

3.      تفاوت در میزان بزرگی پروژه:

در پروژه های بزرگ حتما باید از دیگ موتورخانه استفاده شود و فضایی در زیر زمین یا هم کف جهت راه اندازی دیگ در نظر گرفته شود. استفاده از پکیج دیواری درهر طبقه اشتباه محض است چون، پاسخگوی نیاز واحدها نبوده و تنها نباید به دلیل صرفه جویی در هزینه از آن  استفاده نمود.

4.      تفاوت در نوع مشعل:

نوع مشعل پکیج های زمینی از طیف اتمسفریک است، در صورتی که مشعل دیگ موتورخانه فن داربوده و با طول پرتاب شعله بسیار پر قدرت کار می کنند. در نتیجه میزان بیشتری انرژی جهت گرمایش در موتورخانه ها استفاده می شود.

5.      تفاوت مصرف سرانه هر خانوار:

در فیشهای ماهانه ای که صادر می شود،  سرانه مصرف انرژی در واحد های مجهز به پکیج زمینی بسیار کمتر از میزان مصرف دیگ موتورخانه است.

6.      تفاوت در ایجاد صدای کم و اشغال فضای کم

پکیج ها در مقایسه با دیگهای موتورخانه ، صدای کمتری تولید کرده و تغییرات دما یا نوسانات گرم و سرد شدن در آنها کمتر است و همچنن  در فضای کمتر و کوچکتری نسبت به دیگ  قابل نصب هستند.

7.      تفاوت در تعدد و متراژ واحدها:

در حالت کلی با توجه به متراژ مکان، محل عملیات و ظرفیت پروژه، خرید پکیج زمینی به ابعاد کوچک و به صورت منفرد برای هر واحد یا طبقات، مقرون به صرفه تر از راه اندازی دیگ موتورخانه در ساختمان می باشد.اما اگر تعدد طبقات و متراژ آنها بالا باشد مخزن مناسبتر است.

8.      راندمان احتراق:

راندمان احتراق پکیج زمینی نسبت  به دیگ موتورخانه بالاتر است . بدین ترتیب پکیج در قیاس با دیگ مصرف انرژی بسیار کمتری داشته و به صرفه تر است.

9.      ایمنی دیگ موتورخانه و پکیج زمینی:

نکته دیگر اینکه بعض از افراد  دیگ را ایمن تر از پکیج می دانند در حالی که امکان بروز حوادث نامترقبه در هر دو یکسان است.  گاز گرفتگی پکیج  می تواند به سبب اشکال در سیستم تهویه و نقص دودکش باشد. همانگونه که حوادث آتشسوزی در موتورخانه  نیز می‌تواند به دلیل اشکال در مکش، نحوه اجرای نامناسب دودکش ، ایراد در اتصال و درزبندی قطعات دودکش و یا ورود حجم بالای هوای تازه به موتورخانه باشد.

10. تفاوت در طراحی :

طراحی فضای مخزن موتورخانه قدیمی است در حالیکه پکیج ها را با متد روز دنیا طراحی کرده اند. پکیجها فضای جمع و جوری داشته و شکیل‌تر به نظر می‌رسند در حالی که در موتورخانه با صحنه‌ای از لوله‌ها و اتصالات  پیچ در پیچ مواجه هستیم.

 

و اما آقای پکیج:

در مجموعه تخصصی آقای پکیج توضیحات تکمیلی درباره انواع سیستم و شرح مختصری درباره نحوه کارایی آن‌ها آورده شده است. این قروشگاه با تیم مجرب و حرفه‌ای خود سالها به منظور خدمت رسانی بهتر در زمینه پخش قطعات یدکی پکیج و آبگرمکن دیواری فعالیت داشته و از این طریق مشتریان زیادی بدست آورده است. مجموعه تخصصی آقای پکیج سعی دارد شما را در انتخاب کالای مدنظرتان راهنمایی کرده و با ارایه قیمت مناسب و کیفیت مطلوب، تامین قطعات اصیل را برای سرویسکاران محترم تسهیل نماید.

 

سخن پایانی:

با توجه به آنچه که درانتخاب بین پکیج و دیگ موتورخانه گفته شد، این  گزینش ارتباط مستقیمی با ظرفیت حرارتی مورد نیاز ساختمان و میزان فضای در اختیار دارد. در ساختمانهای کوچک پکیج دیواری  کارآمد عمل می کند. در صورتی که در ساختمان‌های بزرگ و برج‌ها و یا بیمارستانها برای داشتن راندمان بالا و عمر طولانی تر بستن دیگ موتورخانه بهینه تر است. پس این  شرایط و ویژگی‌های ساختمان است که در نهایت تعیین کننده نوع انتخاب می‌تواند باشد. برای اطلاع از کیفیت و قیمت انواع پکیج زمینی و همچنین دیگ موتورخانه در برند‌ها و ظرفیت های گوناگون می‌توانید به سایت اقای پکیج مراجعه نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *